Persoonlijke en Energetische Ontwikkeling - Het Zensatie blog

Het Zensatie blog: laat je zien hoe je een eeuwen oude tekst (Het Samoerai Credo) kunt aanwenden in een moderne interpretatie om een veel sterkere persoonlijkheid te ontwikkelen. Door Koenraad Rau, auteur van "De Verboden Geheimen van Persoonlijke en Energetische Ontwikkeling" en hoofd Yellow Bamboo Belgiƫ en Nederland. http://www.zensatie.com

Friday, April 07, 2006

De Magie Van Zijn

De Magie Van Zijn
Samoerai Credo Zin 5:
"Ik heb geen magie. Ik maak mijn persoonlijkheid magisch"
Laten we eerst even zorgen dat we over het zelfde spreken.
Met magie verwijs ik naar elke vorm van ingrijpen op de wereld niet via materiƫle middelen doch wel via een actie van de wil, dewelke via intentie energie stuurt naar een levend of levensloos iets en/of de intentie overbrengt in de energie om deze aldus vanuit vormloosheid naar vorm te brengen.
Door bezig te zijn met de praktische kant van de energetische kennis, krijg je toegang tot vermogens en controle over de realiteit om je heen langs wegen die niet te bereiken zijn op vlak van de materie. Ik bedoel geen zweverig gedoe, maar stap per stap te volgen processen die resultaten herhaalbaar en met regelmaat tot stand brengen.
Voor een persoon die geen toegang heeft tot de kennis van deze processen of niet het inzicht om ze te achterhalen, lijkt het tot stand brengen van het eindresultaten magisch (hier in de gebruikelijke betekenis aangewend).
Voor een persoon die wel toegang heeft gaat het om een toepassen van een methode uit zijn arsenaal aan technieken. Deze persoon zal ze echter tot onderdeel van zijn persoonlijkheid hebben gemaakt en ze dus als normaal en niet als magisch beschouwen.
Dit bemoeilijkt de overdracht ervan wat. Zoals ik tijdens mijn avonturen in Bali geregeld merk. Mensen laten soms iets vallen in een gesprek, alsof het van weinig betekenis is. Voor een westerling die zijn ogen en oren openhoudt zal het echter snel duidelijk zijn dat wat men daar als normaal aanziet hier als onmogelijk wordt afgedaan. Door ingewijd te worden in hun kennis, maak ik mij de methoden steeds meer eigen en worden ze onderdeel van mijn persoonlijkheid. Ik heb dus geen magie, de magie is en wordt onderdeel van wie ik ben, een middel om mijn weg als mens af te leggen, en daardoor verliest het zijn magisch kenmerk in de reguliere zin van het woord.
Je persoonlijkheid is een uiting van je identiteit. Ik betreur het soms zoveel mensen tegen te komen die geen of quasi geen persoonlijkheid hebben. Waarom? Omdat dat ook betekent dat ze hun identiteit niet uiten, dat is niet alleen saai, het is vaak ook een teken dat ze de eigen identiteit hebben verloren in een kuddegeest, en dat is in bepaalde gevallen zelfs gevaarlijk. Extreem gevaarlijk als je begrijpt wat ik bedoel.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home