Persoonlijke en Energetische Ontwikkeling - Het Zensatie blog

Het Zensatie blog: laat je zien hoe je een eeuwen oude tekst (Het Samoerai Credo) kunt aanwenden in een moderne interpretatie om een veel sterkere persoonlijkheid te ontwikkelen. Door Koenraad Rau, auteur van "De Verboden Geheimen van Persoonlijke en Energetische Ontwikkeling" en hoofd Yellow Bamboo Belgiƫ en Nederland. http://www.zensatie.com

Thursday, March 08, 2007

Magie, Wetten en Rechtvaardigheid

Samoerai Credeo Zin 13: "Ik heb geen mirakels. Ik maak rechtvaardige wetten mijn mirakel."

Deze zin verwijst naar hoe de samoerai binnen een wettelijk stelsel functioneert, maar toch steeds toetst of een bepaalde regel voldoet aan de norm van rechtvaardigheid.

In ons wettelijk stelsel is er een principe dat zegt dat een hoger doel het schenden van een regel uit de strafwet rechtvaardigd.
Punt is uiteraard hoe men "rechtvaardigheid" en "hoger doel" definieert.

Verder verwijst deze zin naar het feit dat wat mirakels zijn voor de een, voor een ander slechts het resultaat zijn van het volgen van bepaalde universele natuur wetten.

Een persoon die altijd diep in een jungle heeft gewoont vind een tv misschien een mirakel. Wij vinden het misschien een mirakel als deze persoon al 10 dagen op voorhand wist dat hij je ging ontmoeten omdat hij je gezien had in een droom. Ik maak het soms mee dat mensen in Bali wisten dat ik ging komen voordat ik ze iets had laten weten of voordat ze het van anderen hadden gehoord.

Zolang men iets als een mirakel ziet zal men niet de wetmatigheden erachter kunnen ontdekken. Men plaats zich dan "onder "ipv "verbonden met" of "in".

0 Comments:

Post a Comment

<< Home